Let’s do this - 2022 wordt ons jaar!

0 comments

Het is moeilijk geen open deuren in te trappen over 2021, dus doen we het maar ineens met volle overtuiging: Wat een verwarrend, vermoeiend en moeilijk jaar was dat alweer, zeg! Nee, dat hadden ook wij zo niet gepland. En dat gold voor letterlijk iedereen, of je nu eerder focuste op gezondheid, op strenge regels of op lockdowns. Tijd om de bladzijde om te slaan en de blik te richten op de toekomst! Onder het motto 'Het kan alleen maar beter worden' blijven we bij Supergoods hoopvol en positief, en zijn we vastbesloten van 2022 een van de beste jaren te maken! Of we dus goede voornemens hebben? Check!

 

Let’s go circular!

 

Met Supergoods hebben we ons al vanaf het begin bijzonder bekommerd om de herkomst van de materialen. Liefst zijn die biologisch of op een andere manier met een zo klein mogelijke milieu-impact. Daarom zijn we de laatste jaren maar wat blij met de opkomst van circulaire merken: zij herwerken, hergebruiken of recycleren materialen en geven ze een nieuw leven. Zo zorg je niet alleen voor minder afval, je belast het milieu ook minder omdat je al bestaande grondstoffen gebruikt.

Bij Supergoods vind je al een pak merken die al dan niet helemaal circulair werken. Het klassieke voorbeeld Mud Jeans ligt bij ons al een eeuwigheid in de rekken, maar zo zijn er ook REDOPAPERS, Studio AMA, Komrads, RifoRePack, en diverse merken die volop experimenteren met circulaire concepten, zoals ARMEDANGELS, Thinking Mu en Kings of Indigo. Haast al onze merken produceren sowieso al heel wat stuks uit gerecycleerde materialen.

Voor ons is dit zeker nog niet genoeg. Samen met onze merken zoeken we naar nieuwe manieren om duurzamer te werken, liefst met duurzaam gerecycleerde materialen, met slow fashion collecties, door het faciliteren van herstellingen, enz...  Bovendien willen we ook als bedrijf nog veel meer circulair gaan opereren. Hierrond zitten nu al heel wat plannen in de pijplijn.

Om te beginnen willen we nog meer plaats maken voor bijkomende kledingmerken die het circulaire in de vingers hebben, want dit is echt de richting waarin de mode moet gaan evolueren. Zo lanceerden we deze week nog HNST, het innoverende jeansmerk uit eigen land. 

Maar we willen ook zelf aan de circulaire kar trekken. In 2022 gaan we onze klanten de mogelijkheid geven om hun oude kleren bij ons in te leveren ter recyclage, in een nieuwe samenwerking met Be The Fibre van Wereld Missie Hulp.  WMH is in hun kledinginzameling al lang overgeschakeld naar recyclage van textielmaterialen (voor items die niet goed genoeg meer zijn voor de tweedehandsmarkt) en gaan daarbij letterlijk tot op de draad. Elke materiaal zien ze bij Be The Fibre als een grondstof, in plaats van als afval. Op die manier kunnen we samen de bergen textielafval verminderen, en nuttige materialen inzamelen voor nieuwe, duurzame producten, die je dan ook weer in onze winkels zal kunnen terugvinden.

 

Supergoods feest!

 

Believe it or not, er zit zelfs een feest aan te komen: in augustus 2022 vieren we 10 jaar Supergoods! Het is inderdaad al sinds 2012 geleden dat de eerste Supergoods winkel en de webshop in Mechelen het daglicht zag.

En wat zijn het 10 mooie, drukke en rare jaren geweest. Meerdere keren hebben Tonny en ik gedacht: ”Dit overleven we niet.” Zeker ook de voorbije 2 jaar waren wat dat betreft erger dan we ons ooit hadden kunnen inbeelden. Dat we het hebben gehaald is enkel en alleen te danken aan jullie, onze lieve, trouwe klanten.

Dat verdient absoluut een feestje, en je bent alvast meer dan welkom! Hou onze blog en nieuwsbrieven zeker in het oog.

 

Alles kan beter!

 

Onze ambitie is altijd geweest de allerbest mogelijke klantenervaring te bieden, om verschillende redenen. Zonder terugkerende tevreden klanten kan geen enkele zaak open blijven. Bovendien ervaren we dat Supergoods-klanten gewoon heel fijne mensen zijn, met het hart op de juiste plaats. Nogal wiedes dat we niets minder willen dan jullie op de best mogelijke manier te bedienen. De beste klanten verdienen gewoon de beste service.

Een mooie realisatie van 2021 was onze Good Vibes Club, onze klantenkaart waarmee je spaart voor kortingen of voor donaties aan goede doelen. Die viel in bijzonder goede aarde, en we willen dit nog verder blijven ontwikkelen.

Was alles dan perfect? Oh nee, dat ga je ons zeker niet horen zeggen. Er zijn altijd zaken die (veel) beter hadden gekund. Soms hadden we je mail sneller moeten beantwoorden, je reservatie korter moeten opvolgen of meer moeten doen met je feedback. Soms schoten we in de winkel tekort of op onze webshop. We zijn ons daarvan bewust. Ook al is het overgrote deel van de feedback bijzonder positief, we zijn niet blind voor wat beter kan, en we zijn actief bezig aan al die verschillende punten te werken. 

In de winkel in Mechelen willen we de klantenervaring in 2022 alvast ook gevoelig verbeteren door de winkelinrichting een fikse update te geven.

In het begin van het jaar zetten we ook nog een specifiek project op om nog verder te onderzoeken hoe de klantenervaring nog beter kan, door feedback te verzamelen van jullie. Maar je mag ons sowieso altijd aanspreken, mailen of bellen met jouw mening, wensen of opmerkingen.

Een Gelukkig Nieuwjaar, voor jou, je familie en je vrienden. En tot ziens in de winkels of online!

 

Leave a comment

All blog comments are checked prior to publishing
The cookie settings on this website are set to 'allow all cookies' to give you the very best experience. Please click Accept Cookies to continue to use the site.
You have successfully subscribed!